Balie Event 2015
“Een leven lang leren is meer dan kennis vergaren”
Anna Berends van Loenen

Maaike Straathof tijdens het 2e Event voor de Balie Assistent

IMG_3537

Tijdens het 2e Event voor de Balie Assistent gaf Maaike Straathof een lezing over hoe jij slim met agenda planning om kan gaan.

Enkele tips die zij gaf met betrekking tot een aangepaste planning, maar ook wat je kan doen als er gaten in de agenda vallen. Kortom hoe breng je meer structuur in de agenda. Het is belangrijk om dan eerst naar het doel van de agenda te kijken: het spreiden van patiënten.

Vervolgens kijk je naar de capaciteit. Dit kan door te kijken naar:

  • Hoeveel patiënten heb je?
  • Hoeveel kamers heb je?
  • Hoeveel behandelaars heb je?

Dan moet er gekeken worden hoe kan deze het beste gevuld worden en gespreid worden.

Caroline Cuppens tijdens het 2e Event voor de Balie Assistent

IMG_3524

Caroline Cuppens nam ons mee op reis tijdens het 2e Event voor de Balie Assistent door de wondere wereld van timemanagement en prioriteiten stellen. Enkele van haar tips waren:

  • Plan 15 minuten per week in om over efficiënte verbeteringen na te denken
  • Beslis wat er in jouw praktijk prioriteit krijgt
  • Denk bij elke taak na of deze dringend is en of je deze wel of niet zelf moet uitvoeren
  • Schrijf ‘s ochtends 3 klussen die je echt graag gedaan wil hebben die dag
  • Maak je taak af voordat je aan een nieuwe begint
  • Via de F1 knop in jouw software systeem kan je zoeken naar de telefoonmelder, zodat je ziet wie er belt en de kaart meteen geopend wordt. dat scheelt een heleboel tijd.
  • Hou een tijdje een tijdsregistratie bij, zo leer je wat de meeste tijd kost. Meten is weten

Caroline heeft ook een erg leuk filmpje laten zien en deze is hier te bekijken.

Marleen en Nastasja tijdens het 2e Event voor de Balie Assistent

IMG_3528

Marleen Diemel en Nastasja van den Hoven spreken tijdens het 2e Balie Event over tips die de houding en de ergonomie voor de balie assistent in de tandartspraktijk kunnen vergroten. Zij gaven ook tips over het indelen van je werkblad:

  1. Bureaublad biedt voldoende plek voor beeldscherm/ toetsenbord/ muis/ documenten.
    • Diepte werkblad is afhankelijk van het aantal transacties: reiken naar de klant/ sociale afstand 1.10m
    • Dun om vastlopen benen te voorkomen, max 5cm dik. Vaste hoogte van 74-76cm.
    • Voldoende vrije beenruimte onder werkblad: minimale hoogte 70cm, 60cm breed, 60cm diep
  2. Beeldscherm: afhankelijk van taken/ voortdurend gebruik meerdere applicaties 1-2 beeldschermen ( agendaplanning/ administratief)
    • Diameter: groot beeldscherm Meest ideaal17-18inch
    • Bij 2 beeldschermen:
      • Koppelen op zelfde hoogte bv met flexibele beeldschermarm.
      • Scherm dat meest gebruikt wordt, meest nabij
      • Zelfde contrast en helderheid instellen om oogvermoeidheid te voorkomen. (Knop rechts onder in beeldscherm)
    • Eenvoudig variabel instelbaar o.a voor flexwerkers: hoogte en kanteling m.b.v. beeldschermarm.
    • Vermijden van reflectie in scherm door daglicht of spots: oplossing beeldschermfilter/ zonwering ramen
  3. Toetsenbord:
    • Compact verkleind reikafstand naar muis
    • Pootjes ingeklapt! om een belastende polspositie te voorkomen.
    • Géén polssteun: carpaaltunnelcompressie
    • Prettige aanslag
    • Draadloos of kabels voldoende lang
  4. Kabels:
    • Kabelgeleiders voor loshangende kabels
  5. Muis:
    • Ontspannen hand/pols, vingerpositie:
    • Reactiesnelheid cursor aanpassen voor prettig muizen
    • Draadloos

Denise List tijdens het 2e Event voor de Balie Assistent

Tijdens het 2e Event voor e Balie Assistent gaf Denise List tips over het werken met scripts. Enkele daarvan zijn:

  1. Maak een lijst met veel gestelde vragen en maak hier met je collega’s passende antwoorden bij. Laat dit controleren door de tandarts en leg het vervolgens vast in een script. Standaard antwoorden scheppen duidelijkheid, zowel binnen als buiten de praktijk. Zo ontstaat er rust aan de balie en is er meer aandacht voor de patiënt.
  2. Een aantal basis scripts voor het werken aan de balie zijn:
    • E-mail verkeer
    • Omgaan met klachten
    • Aannemen nieuwe patiënt
    • Patiëntendossier
    • etc.
  3. Een script werkt pas als iedereen zich commiteerd aan het werken ermee en deze periodiek worden geëvalueerd op de doelmatigheid.

Neem contact op

E-mail

info@qanz.nl

Adres

Postbus 65
5300 AB Zaltbommel

KvK nummer

51345250

css.php